Merkencampagne richt zich op verantwoordelijkheid voor natuur en maatschappij
Aalter, februari 2024 - Bij de start van het nieuwe tuinseizoen stelt COMPO u graag haar nieuwe merkencampagne voor. Centraal in het communicatieoffensief : een plek die in emotionele beelden laat zien wat de natuur generaties lang voor ons in petto heeft. De kernboodschap : "Kies enkel het beste. Voor de natuur. Voor jou. Voor iedereen." De campagne richt zich op individuele verantwoordelijkheid ten opzichte van de natuur. De boodschap van COMPO wordt gezien als een oproep en verplichting voor iedereen om op een holistische manier te handelen voor het milieu en de samenleving en om iets terug te geven aan onze natuur. Van zaaien tot samen genieten van een heerlijke oogst : de spot viert het plezier van tuinieren dat verschillende generaties met de natuur verbindt. Zo krijg je een jongetje te zien dat samen met zijn oma zaait en oogst maar dat zich ook verbaast over de diversiteit in de natuur. Daarnaast wordt er een jong koppel getoond dat samen geniet van de tuin als oase van rust. Tot slot komt de hele familie samen voor een tuinfeest. "Tijd om de natuur te bedanken en iets terug te doen. Kies daarom enkel het beste. Voor de natuur. Voor jou. Voor iedereen." - dat is de boodschap die bij deze beelden hoort. "De campagne is het resultaat van een consistente verdere ontwikkeling van onze merkencommunicatie", zegt Hendrik Vervenne. "Als je COMPO-campagnes uit het verleden bekijkt, dan lag de focus vooral op individuele productvoordelen. Nu is het tijd om een stap verder te gaan." Met "Kies enkel het beste" gaat COMPO voor het eerst in op de algehele sociale verantwoordelijkheid in merkcommunicatie. COMPO streeft ernaar om globaal met producten van de hoogste kwaliteit te werken", zegt Hendrik Vervenne. "Het beste betekent hier : de best mogelijke resultaten bereiken voor het milieu en de gebruikers met de minste impact en moeite, uiteraard biologisch!" De ontwikkeling van duurzame kwaliteitsproducten en -oplossingen die beantwoorden aan de specifieke behoeften van tuinliefhebbers en hun planten heeft steeds deel uitgemaakt van het COMPO-DNA. "We richten ons vooral op de natuur. We willen de natuur versterken, beschermen en haar iets teruggeven," zegt Hendrik Vervenne. Hierdoor is de campagne meer dan enkel een creatief idee. "De campagne weerspiegelt onze maatschappelijke visie en verantwoordelijkheid." "De nieuwe merkencampagne en de gemakkelijk te onthouden boodschap combineren traditie en kwaliteitsbeloften consequent met de duurzaamheidsstrategie van COMPO," legt Hendrik Vervenne verder uit. Verantwoord handelen en duurzaam ondernemen zijn de belangrijkste vereisten voor COMPO op alle niveaus. Een groot aantal maatregelen zoals de DNK-verklaring (DNK = Deutschen Nachhaltigkeitskodex, Duitse duurzaamheidscodex) of de ondertekening van de Science Based Targets Initiative Commitment Letter laten zien dat COMPO de zichzelf opgelegde verplichting serieus neemt. Tegelijkertijd bevestigen talrijke gerenommeerde internationale onderscheidingen de duurzaamheid van het merk en het vertrouwen van de markt. Met een duidelijke boodschap nodigt COMPO iedereen uit om deze claim te volgen. "Iedereen kan iets teruggeven aan de natuur en haar helpen," zegt Hendrik Vervenne. Dit wordt belangrijker dan ooit, vooral met het oog op economisch uitdagende tijden en klimaatveranderingen. Economisch uitdagende tijden vereisen prioriteiten. "Producten moeten doeltreffend zijn. Dure experimenten zijn niet toegestaan. Hier vervult het merk COMPO een duidelijke functie die verder gaat dan de klassieke branding", legt Hendrik Vervenne uit. Tegelijkertijd is duurzaam tuinieren - vooral in extreme weersomstandigheden zoals droogte of hitte - een belangrijk onderwerp in de tuinwereld van vandaag en in de toekomst. "De natuur heeft hulp nodig, hulp om zichzelf te behelpen. Die hulp gaan we het komende seizoen bieden onder de vorm van nieuwe biologische producten, concepten en diensten. We gaan ons eveneens richten op bestaande producten die al lang voldoen aan de eisen van deze tijd om tuinliefhebbers zo goed mogelijk te ondersteunen bij het duurzaam tuinieren." De nieuwe merkencampagne wordt vanaf begin maart uitgerold voor het complete productassortiment en zal tuinliefhebbers op alle relevante Europese markten begeleiden. De campagne, die in-house werd ontwikkeld, zal op diverse digitale campagnes zichtbaar zijn.
Meer tonen